Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(6)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(6)
Dział Informacji
(1)
Autor
Bachura-Wojtasik Joanna
(2)
Barańska-Szmitko Anna
(2)
Demianiuk Krzysztof
(2)
Czarnek-Wnuk Paulina
(1)
Hess Agnieszka
(1)
Kaczmarek-Śliwińska Monika
(1)
Kowalska-Elkader Natalia
(1)
Matusiak Eliza
(1)
Nacewska Zofia
(1)
Szymańska Agnieszka (politolog)
(1)
Wyrębski Robert
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Środki masowego przekazu
(3)
Odbiór społeczny
(2)
Radiofonia
(2)
Słuchowisko radiowe
(2)
Wizerunek medialny
(2)
Analiza treści i zawartości mediów
(1)
Autoprezentacja
(1)
COVID-19
(1)
Dyskurs
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarze
(1)
Epidemie
(1)
Feature (gatunek medialny)
(1)
Felieton
(1)
Holokaust
(1)
Internet
(1)
Język polski
(1)
Kobieta
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Niemieckie nazistowskie obozy koncentracyjne
(1)
Nowe media (komunikacja)
(1)
Polskie Radio
(1)
Propaganda
(1)
Publicystyka
(1)
Publicyści
(1)
Reportaż radiowy
(1)
Sound art
(1)
Spostrzeganie
(1)
Telewizja
(1)
Tematy i motywy
(1)
Żydzi
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 389656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja i Media)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Zbiór "Słowo, dźwięk, cisza. Radio i sztuka audialna" - poświęcony przede wszystkim nowym i najnowszym formom działalności radiowej, ze szczególnym uwzględnieniem przedsięwzięć artystycznych zasługujących na miano sztuki - wydaje się interesującą propozycją wydawniczą. Analizowane są tu nie tylko "aplikacje mobilne", "podcasty" i "platformy agregujące", lecz także słuchowiska, tradycyjne i eksperymentalne, problemy obecności radia w szkole i edukacji czy zagadnienia "formy" w ujęciu Witkacego oraz innych teoretyków. Różnorodność tematów nie jest jego wadą. […] Autorzy przekonują nas, że o radiu można wciąż mówić i pisać rozmaicie, ale w każdym razie pisać warto, bo jest ono znaczącym elementem zarówno naszej kultury, jak i cywilizacji cyfrowej. (Z recenzji prof. dr. hab. Jana Tomkowskiego)
Celem monografii jest przedstawienie radia w szerokiej perspektywie, analiza dzieł zrealizowanych w materii dźwiękowej, a także zestawienie przekazu audialnego z nowymi mediami. Każda z części tej książki w inny sposób podejmuje tematykę radiową, umożliwiając autorom podzielenie się swoimi obserwacjami i przedstawianie własnego punktu widzenia. Poszczególne teksty prezentują szerokie spektrum podjętej problematyki, jednocześnie przedstawiaja radio jako medium nieodkryte, inspirujące i wciąż żywe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372246 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja i Media)
Bibliografia, netografia na stronach 357-381.
Jaki efekt wizerunkowy można osiągnąć za pomocą jakich działań werbalnych? Odpowiedź na to kluczowe w prezentowanej książce pytanie sformułowano na podstawie badań, w ramach których ponad pół tysiąca respondentów czytało teksty czterech różniących się w opiniach felietonistów (Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy, Szymona Hołowni), a następnie określało ich cechy wizerunkowe oraz wypisywało te fragmenty, które stały się podstawą do przypisania wskazanych epitetów. Analiza odpowiedzi pozwoliła zdefiniować cechy wizerunku komunikowanego językowo i utworzyć katalog wykładników tych cech. To pierwszy, a zarazem jedyny taki katalog powstały na bazie empirycznych danych, przydatnych nie tylko do działań badawczych, lecz także do praktycznego projektowania komunikacji wizerunkowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja i Media)
Bibliografia, netografia na stronach 225-244.
Publikacja dofinansowana z dotacji celowej na rozwój młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich przez Wydział Filologiczny UŁ
Czy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjęcie autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica między wizerunkiem „z tekstu” a wizerunkiem „ze zdjęcia”? Na jakich zasadach funkcjonuje image, który tworzymy i zapamiętujemy po jakimś czasie? Te pytania stały się podstawą prezentowanej publikacji. Autorka dąży do określenia, jaki wizerunek jest możliwy do komunikowania za pomocą słowa, a jaki za pomocą obrazu, a także jak pozatekstowa wiedza o autorze wypowiedzi wpływa na jego image werbalny.
Wyniki omówionych badań dotyczą wizerunków Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy i Szymona Hołowni. Ponad pół tysiąca osób czytało ich felietony, spoglądało na zdjęcia lub przywoływało skojarzenia z tymi nazwiskami, by określić tzw. image werbalny, wizualny i publiczny. Celowo zweryfikowano wizerunki osób publicznych, piszących na różne tematy i reprezentujących różne postawy światopoglądowe.
Autorka bada image wieloaspektowo, więc książka może być cennym źródłem informacji dla osób pracujących nad wizerunkiem i projektujących komunikację, w tym dla publicystów, przedstawicieli public relations i reklamy, a także dla medioznawców, językoznawców czy badaczy komunikacji. Studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kierunków lingwistycznych wprowadza w tematykę zależności image’u od słów i obrazu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361734 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja i Media)
Materiały z konferencji naukowej, 20 maja 2021 r., Łódź.
Bibliografie, netografie przy referatach.
Streszczenia w języku angielskim przy referatach.
Monografia "Zjawiska propagandy i manipulacji w prasie, telewizji, radiu i Internecie" jest zbiorem tekstów uczestników konferencji, którzy omawiali tematy związane m.in. z manipulacją wizerunkiem, prozodycznością operatorów oraz przekazywaniem informacji na portalach społecznościowych. Publikacja ma na celu zwrócenie uwagi na pogłębiającą się utratę zaufania wobec mediów masowych ze względu na działania o charakterze manipulacyjnym, a także problem doszukiwania się sedna prawdy w świecie fake newsów.
Prezentowana pozycja wydawnicza ma oryginalny charakter. Jest przykładem nowatorskiego, interesującego ujęcia problemu, istotnie pogłębia naukową perspektywę oglądu zjawiska. (Z recenzji dr. hab. Arkadiusza Dudziaka, prof. UWM)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziennikarstwo, Media i Komunikacja Społeczna)
Bibliogr. s. 123-128.
"Książka jest wynikiem udziału autorek w projekcie pilotażowym, którego celem było wypracowanie metodologii umożliwiającej analizę medialnych wizerunków mniejszości narodowych, etnicznych i religijnych w różnych państwach członkowskich UE. Publikacja wpisuje się w niemal nieobecny w Polsce nurt opracowań metodologicznych dotyczących badań szczegółowych czy też zawężonych do konkretnych obszarów tematycznych. W tym sensie mogłaby stanowić interesujące uzupełnienie znakomitego tomu The Handbook of Comparative Communication Research (red. F. Esser, T. Hanitzsch, Routledge, New York–London 2012). Książka Agnieszki Szymańskiej i Agnieszki Hess jest ważnym opracowaniem dla każdego, kto w swoich planach naukowych zakłada realizację międzynarodowych badań porównawczych w zakresie nauki o mediach." (Z recenzji dr hab. Doroty Piontek, prof. UAM)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna i Media - Teoria, Metodologia, Praktyka, ISSN 2720-3786 ; nr 1)
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Współfinansowanie: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii (Uniwersytet Warszawski)
Wstęp także w języku angielskim. Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
W Medialno-społecznym obrazie COVID-19: solidarność czy polaryzacja koncertujemy się na czasie pandemii. Wywołane przez epidemię stres, niepewność i destabilizacja nałożyły się na świat polityki, biznesu, mediów, religii czy w końcu edukacji. Z upływem czasu okazało się, że „nowa normalność” stała się towarzyszem pandemicznej rzeczywistości. Jak więc w tym pełnym sprzeczności, trudnym czasie zachowały się środki przekazu, same doświadczone pandemiczną rzeczywistością? Jaką postawę przyjęli bohaterowie przekazów medialnych, a jaką bliższe i dalsze otoczenie mediów?
Jak reagowali obywatele Na te pytania, przynajmniej w części, odpowiadają autorzy niniejszego tomu. Sześciu rozdziałom towarzyszą dwa wyjątkowe wywiady. Rozmowa z prof. dr hab. Iwoną Hofman pobudza do refleksji w odniesieniu do solidarności środowiskowej czy kondycji nauki i mediów. Z kolei Piotr Czarnowski, założyciel pierwszej w Polsce agencji public relations, wskazuje różne odcienie transformacji branży. Nasi Autorzy, jak i Rozmówcy nie unikają odpowiedzi na trudniejsze pytania, dzieląc się swoją wiedzą, doświadczeniem i cennymi radami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Informacji
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 316-62 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej